Ćwiczenia na Triceps w Domu

Mięsień trójgłowy ramienia zwany popularnie tricepsem stanowi  prawie dwie trzecie masy mięśniowej ramienia. Jest  bardzo ważny  w  sportach walki. To on w dużej mierze decyduje o szybkości i sile uderzenia. Dobrze rozbudowany triceps jest także lepiej widoczny niż biceps, szczególnie gdy stoimy w naturalnej postawie z rękoma skierowanymi do dołu. Warto więc poświęcić mu trochę czasu i nie zapominać o nim w swoim treningu.

kulturystyka pic7Prezentowane przeze mnie w tym artykule ćwiczenia na triceps w domu nie wymagają żadnych przyrządów. Mimo to są bardzo skuteczne i cenione przez twórców 7 minutowego treningu, którego jestem absolutnym fanem.

Ćwiczenie na triceps z krzesełkiem

Ćwiczenie to stanowi doskonałe  przejście z mięśni klatki piersiowej na triceps, ponieważ skupia się trochę na obu jednocześnie. Do tego ćwiczenia będziemy potrzebować czegoś wytrzymałego na czym można się oprzeć. Może to być np. kanapa lub krzesło.
kulturystka pic54Układamy dłonie płasko na podstawie, a nogi wyprostowujemy tak, aby zwisały luźno w powietrzu. Następnie uginamy łokcie do momentu, w którym triceps znajdzie się w pozycji równoległej do podłogi i wtedy prostujemy. Ćwiczenie powtarzamy maksymalną ilość razy w jednej serii.

 Ćwiczenie na triceps w domu przy ścianie

kulturystyka pic55 - Copy2Stajemy w odległości mniej więcej jednego kroku od ściany. Tę odległość każdy musi sobie sam dostosować. Musimy się upewnić że, kąt nachylenia ciała będzie na tyle duży żeby odpowiednio stymulować mięśnie. Poza tym musimy uważać, aby się nie poślizgnąć. Zginamy łokcie i trzymamy je na wysokości ramion, na równi z dłońmi, które trzymamy przed sobą. Dłonie nie dotykają się, zostawiamy kilkucentymetrową przestrzeń pomiędzy nimi. Wtedy jedną dłoń chowamy za plecy, a drugą dotykamy do ściany. Pochylamy się całym ciałem, a następnie wracamy do pozycji wyjściowej. Staramy się nie wykonywać żadnych skrętów w bok. Uważamy również, aby brzuch nie zwisał do przodu podczas wykonywania ćwiczeń. Robimy maksymalną serię na jedną, a potem na drugą rękę.

Pompki trójkątne

kulturystyka pic28W kolejnym ćwiczeniu na triceps w domu kładziemy się przodem na podłodze. Dłonie łączymy ze sobą tworząc trójkąt pomiędzy nimi. Może on być na wysokości  twarzy lub klatki piersiowej(jeśli również ją chcemy tym ćwiczeniem pobudzić). Tak jak w przypadku pompek podnosimy i opuszczamy wyprostowane ciało aż do momentu, gdy więcej ćwiczeń  nie jesteśmy już w stanie wykonać. To ćwiczenie na triceps jest przez niektórych uważane za najskuteczniejsze.

Kolejne ćwiczenia na triceps w domu, tym razem z hantlami, opiszę w kolejnym artykule.

Więcej informacji o 7 minutowym treningu znajdziesz klikając w baner poniżej.

3 thoughts on “Ćwiczenia na Triceps w Domu

  1. Pingback: Siedem minut dla zdrowia.

  2. zdrowie

    Cześć, cieszę się iż tutaj wpadłem.
    To fajnie że wiele osób zajmuje się medycyną.
    Korzystając z okazji zachęcam do odwiedzin własnej
    strony. Z wyrazami szacunku!
    zdrowie ostatnio opublikował…zdrowieMy Profile

  3. zdrowie

    Witaj, cieszę się że tu wpadłem. Dobrze iż dużo ludzi przedstawia porady medyczne.
    Wykorzystując okazję zapraszam do odwiedzin mojej strony.
    Pozdrawiam!
    zdrowie ostatnio opublikował…zdrowieMy Profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge